Informacije

Biotin, uglavnom nepoznat vitamin

Biotin, uglavnom nepoznat vitamin

Biotin je otkriven još početkom prošlog stoljeća. Poznat je pod različitim nazivima, kao koenzim R, vitamin B7 ili vitamin H za kožu. Iako nisu poznate jasno utvrđene pojave vezane uz nedostatak tog vitamina, danas znamo da on može imati presudnu ulogu u zdravlju noktiju i kose.

Mikronutrijenti, među kojima prije svega vitamin B biotin, mogu doprinijeti pohranjivanju vlage u ležištu nokta, zbog čega nokti postaju stabilniji i otporniji.
U visokim koncentracijama biotin potiče stvaranje keratina, tvari koja učvršćuje nokte i kosu. Povećava njegovo stvaranje i sudjeluje u opskrbi matrice nokta. K tome ima ulogu u metabolizmu proteina koji sadrže sumpor, a nalaze se u keratinu u noktima. Nedostaje li tog vitamina, nokti postaju lomljivi, a i kosa je sklona pucanju i listanju.
U različitim studijama nakon tretmana biotinom došlo je do poboljšanja lomljivih, mekanih noktiju sklonih listanju. Pritom su korištene količine koje se ne mogu dosegnuti samo putem hrane. Uzimanjem biotina kao dodatka prehrani u količini od 10 mg kod 91 % ispitanika došlo je do smanjenja lomljivosti noktiju, njihove mekoće i listanja.
Kod 60 % ispitanika s lošom kvalitetom noktiju u placebo kontroliranoj, dvostruko slijepoj studiji nakon davanja biotina ustanovljeno je poboljšanje kvalitete noktiju, iako prije toga nije primijećen manjak biotina.

Istraživanjima je dokazano da biotin smanjuje ispadanje kose za 64 %. Usto sprječava degeneraciju gornjeg sloja vlasi, a samim time i listanje vanjskog sloja, čime poboljšava kvalitetu kose za 70 %.
Opskrbljujući stanice energijom, stimulira i rast kose. Na taj način biotin poboljšava i njezinu kvalitetu.

Dobar su prirodan izvor biotina: jetrica, bubrezi, mlijeko, jaja, ali i špinat, rajčice i jagode.